vrijdag 31 december 2010

Donderdag middag we zitten op het vliegveld en we gaan nu naar El Calafate. Juist nu we eindelijk Ushuaia uitkunnen spreken.
Ushuaia is het laatste zuidelijkste stadje van de wereld een prachtige plek en we zijn blij dat we hier zijn geweest. Het weer was behoorlijk goed, een de taxichauffeur klaagde zelfs , dat het te warm was 15C en iedereen ging wandelen. We hebben veel gezien en gedaan maar we hadden hier nog best willen blijven.(Vind ik zelf altijd een goed teken) Goed hotel met een mooi uitzicht over de baai. Vogels bloemen besneeuwde bergen, ook is er veel turf hier ze klagen erg over de bevers die hierheen zijn geimporteerd en nu staat er veel onder water. Grote dure cruiseschepen vertrekken hier naar de zuidpool prijzen beginnen $4.000,00
p.p. Wij hebben een iets korte boottocht gemaakt. Vuurland is eigenlijk in 2-en gedeeld samen met Chili. Jules Verne heeft een verhaal geschreven over de vuurtoren van Ushuaia (ik moet wel opzoeken welk verhaal dat was) . Er bloeien allerlei kleine bloemen maar erg mooi, veel aalscholvers en ganzen
zeeleeuwen en pinguins. Geen walvissen want die komen niet in het Beagle kanaal voor, wel aan de Atlantische oceaan. Ik denk dat diegene die in Noorwegen zijn geweest, het hier een beetje herkennen. Kleurrijke huisjes kleine straatjes en bergen achter en voor ons. We wensen iedereen een goed 2011 met veel reisplezier, of ander plezier. Lieve groeten joopenlisa er staan nieuwe foto op piacasaweb

3 opmerkingen:

von zei

hallo Lisa en Joop,het was heel leuk om jullie even te spreken vanuit de andere kant van de wereld.Ook jullie een gezond 2011 ......sil yvon joop en Ami

Anoniem zei

Wat een mooie foto's weer! Een geheel andere wereld...Hier hebben we oudejaarsavond gevierd met z'n 14-nen op het terras, was heel gezellig. De eerste familie bunch is terug naar Nederland, ik heb er nu nog 3 over. Het weer is echt mooi nu dus iedereen zit op het strand. Moge 2011 jullie alles brengen waar je op hoopt. Heel veel liefs en een warme knuffel, Leny & Dick

Anoniem zei

Wat een bijzondere plek, Vuurland, het doet mij inderdaad een beetje aan Noorwegen denken!
Fijn om je stem even te horen, Lies, ik mis jullie wel hoor!
Hier is alle sneeuw nu weg. Afgelopen zaterdag heb ik sinds jaren weer even geskied in Duitsland, daar lag nog genoeg, heerlijk! Ik kan er geen genoeg van krijgen, maar Emmeline zei vandaag dat ze de kou zat was en zin had in de zomer ;-)
Veel liefs, ook van Ton, Julia en Emmeline,
jullie Alette