zaterdag 14 januari 2012

Zondagochtend Phuket heerlijk weer, overal bloeien er hibuscussen?? het ruikt heerlijk. Leny en Dick’ huis is een paradijs. Ruime overdekte patio met veel planten in potten. Alles adem rust uit . We mogen de auto lenen en daar maken we gebruik van als we naar een hotel gaan met zwembad of boodschappen doen. Ik vind het verkeer eng omdat er zoveel brommers rijden die er een hele andere rijstijl hebben dan wij. De reis was goed en Bangkok heel groot. de luchthaven lag nu ergens anders dan toen wij er 22 jaar geleden waren Hotel was keurig we hebben niets gedaan we waren er pas omstreeks 18.00 en we hadden geen zin om door de warme stad met vieze uitlaatgassen te lopen. De receptie veranderde met oog op het Chinese nieuwjaar op 23 jan.
Ik zit in Leny haar kantoor en kijk uit op een bananenboom met jawel bananen eraan. Toen we aan kwamen op Phuket zagen we een boordje Vladivostok airlines het barst hier van de Russen er zijn zelfs al Russische tv stations. Volgende week gaan we dingen doen zoals naar een gibbons (apen met hele lange armen)opvang en daar zullen ongetwijfeld ook veel vogels zijn. Het aquarium schijnt ook de moeite waard te zijn dus er zal veel ge sight see-ed worden. De laatste keer dat we op Phuket waren moest ik mijn horeca papieren halen dus zat ik braaf te leren aan het zwembad. Nu moet je even wennen aan de warmte en het hoge vochtigheid gehalte. Van ca 75%. We gaan straks lunch en dan zal ik deze bloggen op het internet zetten Geniet en lieve groeten joopenlisa

3 opmerkingen:

von zei

Heerlijk om weer onderweg te zijn. Geniet van ieder moment... en neem de dag beetje bij beetje.
Wij volgen de blog weer en genieten met jullie mee.

Liefs Yvon en Sil

Anoniem zei

Leuk dat je weer een blog bij houdt, ik hoorde het gisteren van Ton. Is het een idee om er iets boven te zetten? BV "Nieuwe reis 2012, naar het oosten ditmaal". Nu volget hij zo zonder uitleg op het laatste bericht uit Tucson.
Hier alles goed, na een aantal heerlijke vriesdagen met zon en zonder wind, regent het nu weer. Tante Pauline is verhuisd, ik ga er morgen even kijken. Oety is verhuisd naar een verzorgingstehuis waar ze, volgens Elsbeth, gelukkig is, minder eenzaam. Zal proberen daar binnenkort ook een keer langs te gaan. Geniet maar en wen langzaam aan de temp. niks hoeft!
Kzvanjz

Anoniem zei

Wat leuk om een verslag te lezen vanuit mijn eigen huis! En wat zien de planten er mooi uit! komt natuurlijk door dat water van Joop....ben benieuwd naar de gibbons,dkl&d