donderdag 3 juni 2010

Lisa en ik hebben 10 dagen een onvergetelijke tocht gemaakt. Voor het eerst van ons leven zo lang met z’n tweeën op stap, een prima ervaring. Ik heb genoten van alles wat we hebben gezien en beleefd. De Grand Cayon natuurlijk maar ook Bryce Canyon. Dat lijkt wel op het Terracotta leger in China, al die rode rotspunten in rijen.
Zion national park met weer andere rotsformaties. Ik zal nooit genoeg woorden hebben om het allemaal te beschrijven, maar het is een herinnering omlang op te teren. En ik begrijp nu ook waarom Lisa en Joop zich hier zo thuis voelen.
Nu even een verhaal van Joop over zijn belevenissen op de ranch.
Eindelijk was het dan zover 24 Mei, lang had ik uitgekeken naar dit moment 5 dagen Dude Ranch, ik was een beetje nerveus, en ook erg benieuwd wat dit allemaal zou brengen. Ik werd om negen uur ’s morgens hartelijk ontvangen met een uitgebreid warm ontbijt.

Mijn eerste ontmoeting met mijn paard voor de komende 5 dagen Sabino. Om 13.00 mocht ik “erop”, nou daar zat ik dan, na 40 jaar, behoorlijk onwennig, Sabino had het in de gaten en deed heel rustig met me, eerst een les van mijn begeleider JC, een cowboy eerste klas, een rustige, aardige vent, met veel geduld,
wat wel nodig bleek te zijn want ik bakte er totaal niets van, op aanraden had ik een panty aan tegen het schuren, dat bleek later een goede raad, wel vreemd met zo’n ding aan, maar goed je moet toch wat, ik zal het niet te lang maken want mijn belevenissen vertel ik wel als wij weer thuis zijn, en dat is heel wat, in ieder geval ging het alsmaar beter en aan het eind van mijn Ranch avontuur, begon het er op te lijken, een beetje heel klein beetje mee te kunnen komen, en oh wat heb ik genoten, ik heb weg kunnen dromen in het bestaan van een cowboy, maar geloof me, wat een leven hebben deze mensen gehad, keihard, en eenzaam als zij een kudde van 1000 of meer beesten moesten drijven, soms over duizend of meer kilometers, daar moest je voor geboren zijn, en ik....... nee niets voor mij, maar mijn jongens droom is uitgekomen, en misschien ooit........ nog eens

tot de volgende keer waarschijnlijk uit San Diego lieve groeten jooplisa en juut

3 opmerkingen:

Jos van den Berg zei

Potverdorie Joop, wat had ik jou graag met panty willen zien! :-)
ik hoor volgende maand graag al je avonturen !
Groet, Jos

von zei

Wat leuk dat je zus ook een stukje in de blog heeft geschreven,zo kan iedereen lezen wat die Amerika gangers toch zo trekt......Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad.En Joop die foto van je bewaar ik,prachtige cowboy inc beenkappen........en daar draaide het helemaal om. En Jos Potverdorie Joop, wat had ik jou graag met panty willen zien! :-) Joop zag er geweldig uit in zijn panty......
Liefs Yvon

Anoniem zei

Waanzinnige verslagen van jullie beiden! Wat heerlijk dat er zo genoten wordt. prachtige foto's ook weer. blijf zo doorgaan!!! heel veel liefs, Leny & Dick