zaterdag 29 mei 2010

Schandalig het is alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst schreef. Maar zoals jullie weten is Juut hier en Joop is op de Dude Ranch geweest. En Sjakeline is keurig gemaakt.
Ik heb nog geen foto’s van Joop. (ik zie hem dinsdag weer) maar hij is laaiend enthousiast heeft veel geleerd, heeft tochten gemaakt en genoten. In de volgende blog meer hier over. Juut hebben we donderdag 20 mei opgehaald op het vliegveld. Tucson heeft een klein maar modern vliegveld en wij zagen Juut op de monitor al aankomen dus kon ik meteen een foto nemen toen ze de trap af kwam. Pat had heel lief haar rv afgestaan zodat Juut op de camping naast ons kon slapen en even tot rust komen. We hebben haar een paar dingen laten zien: Desert Museum , vogels kijken een rondritje door de stad, lekker gezwommen in het zwembad en uitgerust. Er zit toch 9 uur tijdsverschil in. Ook naar Mission Xavier een katholieke kerk op een indianen reservaat geweest er werd net een heleboel kindjes gedoopt.Zondagochtend om 8 uur de auto opgehaald bij het verhuur bedrijf een Subaro Outback . En de tocht was toen dus officieel begonnen. Prachtig weer en Juut viel van de ene verbazing in de andere. Ook zij zegt dat je de natuur hier niet kan beschrijven. Sedona was prachtig, allemaal rode rotsen , de chapel on the hill. Ik zal jullie de details besparen want die heb ik verleden jaar allemaal uitvoerig beschreven. Maar nu slapen we in hotels. Tot nu toe keurig, overal koffie zetapp. Op de kamer is er soms een klein ijskastje en soms heb je een prachtig uitzicht. We hebben in een heel klein vliegtuigje over Lake Powell gevlogen en dat was een bijzondere ervaring dan zie je pas echt goed hoe groot en diep al die kloven zijn.Bij Monument valley hadden we een privĂ© busje (niet gepland) en dat was leuk voor mij want ik vraag nog al veel.
Bryce Canyon had hier en daar nog wat sneeuw liggen, dat was toch ook best heel apart. Ik was daar 5 jaar geleden voor het laatst geweest. Het had ’s nachts gevroren en toen wij opstonden was het 2C maar in de loop van de dag werd het toch nog 19C heerlijk weer.
Iets waar we totaal geen rekening mee gehouden hadden is dat het maandag Memorial Day is een lang weekeind dus.
Het is overal druk.
Joop’s verhaal komt ½ wege volgende week. Wat gaat de tijd hard. Lieve groeten Juut, Joop en Lisa

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben ik dan de eerste? Het moet wel via de compu als het mobiel het niet doet, deze dagen.. Wat een leuke beschrijving van jullie tocht, en ook al fotos. Die kon ik downloaden! Geniet maar goed, leef voorzichtig en kom goed thuis, bij Joop en zo...
Hans.

Anoniem zei

Wat een leuke fase weer in jullie reis. Geweldig ook dat je dit met Juut kunt delen en dat Joop zo aan het genieten is. Heel veel liefs voor jullie 3! L&D

von zei

hehe het heeft even geduurd voor we weer op de hoogte zijn maar het is jullie vergeven......ik weet dat jullie het erg druk hebben. Ik heb al verschillende avonturen gehoord van Joop (waaronder over het hoorapparaat) hahahaha Heerlijk dat Juut het ook geweldig vind.Misschien toch volgend jaar een grotere fifth wheel zodat iedereen een keer mee kan....
liefs Sil en Yvon