vrijdag 19 november 2010

Australie:
We zijn hier nu een week, rijden in een heel klein campertje het weer is goed ’s nachts lekker koel.
We hadden het ons voorgesteld als een beetje USA maar dan met Australische bomen en accenten.
Het is dus heel anders Australisch engels is geheel anders dan us engels, maar dat is juist wel grappig. De kust is prachtig en nergens ze je echt veel hotels en grote steden met uitzondering van Perth maar daar woont dan ook 80% van de w(estern) A(ustralia) bevolking de mensen zijn buiten mensen er wordt veel gekampeerd gevist en met kano’s gevaren. De wegen zijn recht en lang en als je denkt een plaats te vinden op de kaart is het een benzinestation of een camping en verder niets.
We wilden eerst naar het noorden maar de mensen riepen tegen ons dat het zuiden mooier was en leuker. We zijn dus eerst naar de Pinnacles gereden dat is ten noorden van Perth. Pinnacles zijn allemaal rechtopstaande zandsteen pilaren die vlakbij het strand staan en het is maar een klein gebied. Nadat we met een aantal
Toeristen hadden gesproken hebben we toch besloten om naar het zuiden te gaan (iedereen zei dat de eerste 2000 km behoorlijk eentonig waren) Ten zuiden van Perth is het best mooi, jammer genoeg zijn alle voorjaarsbloemen al voorbij. Maar er zijn prachtige stranden met een paar mensen er is hier nog zo veel ruimte. In Busselton heb ik een dolfijnen tocht gemaakt heerlijk ik heb er echt veel gezien dit waren de bottlenose dolfijnen in Bali waren het Spinner dolfijnen.
Bij de volgende camping aan het strand waren veel pijlstaartroggen, ze zijn echt enorm wel twee meter. Joop had er ’s avonds al een paar gezien maar toen waren er ook vissers. De volgende ochtend zijn we wezen kijken grandioos.
Er was een man die net haring had gevangen en die gaf mij een paar stukjes en ja wel de grote rog kwam op me af duwde tegen me aan en at de vis zo uit mijn hand.
Verder naar Cape Leeuwin waar in 1622 het eerste schip Australia zag maar weer verder voer(vaarde)
Nu staan we op een kleine camping bij Denmark waar we de meat pie hebben ontdekt ronde vleespasteitjes met van alles er in Heerlijk!! Er werkte een heel aardig meisje uit Utrecht!! De wereld is klein.
De negatieve kant s dat het hier echt stikt van de vliegen en dat ik niet overdrijf. Joop en ik lopen allebei met een netje over de kop
en we hebben een klamboe gekocht die we aan de achter van de camper hangen en dan zitten we daar onder.
Er werd in het verleden mestkevers gebracht om de kangaroe poep op te ruimen daar zitten nml de larven van de vliegen in. Maar dat is nu weg bezuinigd.
Verder moesten we nog een extra nacht op Bali blijven want er werd ’s nachts niet gevlogen als van wege de as van de vulkaan. We zouden om 22.15 en dat werd dus 7.35 maar met die veiligheid toestanden vertrokken we vanuit het hotel om 4.30. Maar ja!! Dit was het tot de volgende week lieve groeten joopenlisa

Anoniem zei

qualyHallo weer, Lies je ziet eruit als een "zwarte" bruid met je vliegen net. Prachtig. Hoop, dat het niet te warm is. Over wegbezuinigen ge- sproken: daar hebben we hier ook behoorlijk mee te kampen, maar dan op het cultuur gebied. De barbaren in Den Haag, het hele kabinet. We moeten ze maar naar het Austra-
lische platte land verplaatsen, want daar kunnen ze op dit gebied geen kwaad. Zo, een stukje Ned. politiek. Wees maar blij, dat jullie daar even niet mee gecon-
fronteerd worden. Geniet van het vrije leven en het voeren van roggen en zo meer. Tot de volgende keer. DZ, KEA.

Anoniem zei

Ha, wat fijn om weer van jullie te horen! Ja, wij hadden indertijd ook zulke netten om onze hoeden, Het is echt onvoorstelbaar en je moet erg oppassen dat je niet bij iedere hap ook een paar vliegen inslikt. Pas maar op met die roggen, of was deze niet gevaarlijk? Kees waarschuwde ons dat als je per ongeluk op ze trapt ze je steken met hun staart waar gif in zit. Maar misschien zijn dat andere. Later meer, KZ van JZ

Nou, het staat je beeldig zo'n zwarte bruidssluier...lijkt me wel lastig hoor! Geweldige foto met die rog, weet niet of ik dat zou durven...Vandaag een mooie, zonnige dag gehad hier maar hier wordt toch echt wel koud nu. Vooral 's avonds. ik ga straks Dick naar Hilversum brengen, Jeans staat in Gooiland. Volgende week is het onze beurt, zaterdag 27 vertrekken wij. De PVV is een kopie van de LPF aan het worden, elke dag een nieuw schandaal, je zou bijna medelijden met Wilders krijgen...maar jullie zullen alles nu wel meekrijgen via de i-pad. Blijf genieten, dikke kus, Leny & Dick

Hallo Lisa en Joop,
Het is een wonderbaarlijk land en met niets te vergelijken. Dat weet ik van mijn oudste dochter die een half jaar door Australie heeft getrokken. Zij heeft ook de zuidkant gedaan en ook de ongemakken van vliegen, spinnen enz. ondervonden.
Bij ons alles goed, de kleindochter is 15 november geboren (9 pond, moeders moet nog een beetje bijkomen)
Wat het muziekleven betreft: Wijnand is weer fanatiek aan het zoeven op de bas en het gaat goed.
Maar gelukkig hoeven we niet meer op de schnabbeltoer. Met deze krankzinnige regering kun je er niet meer van leven. Het is een verarming van cultuur en ook onderwijs.
Maar...gelukkig hebben we Rene Froger en Frans Bauer, toch?
Veel plezier op de reis en doe voorzichtig.