dinsdag 15 april 2008



Maandagavond 14-04-08

We zitten nu California , het is behoorlijk warm 34-38C maar de camping heeft een zwembad dus dat is lekker.
We zijn naar een oude kerk geweest die opgericht door de Spaanse jezuïeten. het is eigenlijk een kerk van toen Arizona , Spaans en later Mexicaans, was, nu is het land van de Indianen, volgens de Indiaanse mevrouw die ons een beetje rondlijden zijn de meeste katholiek maar behouden ook nog hun eigen godsdienst, de kerk wordt nu gerestaureerd door een paar spaanse kunstenaars. Ik vond het een lieve kerk met heel veel heilige beeldjes die er bijna kinderlijk uit zagen. Er zitten ook veel “natives” indianen buiten op het plein sieraden en mandjes te verkopen. Ik heb een klein zilver ringetje gekocht omdat de meneer zo’n goede babbel had. Terug naar de camping waar er zoveel verschillende Motohomes ,5th wheels en caravans zijn ook een kleine “teardrop” gemaakt in Nederland. zie foto. Vrijdag ochtend zouden wij een vogelwandeling gaan maken om 9uur maar helaas waren ze al om 7.30 vertrokken. te laat dus. We hebben de wandeling toen maar met z’n 3-en gemaakt ,bijna geen vogels gezien. Ik had de auto dicht gedaan met de sleutels erin, zo’n ouderwets slot dingetje naar beneden en de deur is op slot. Dus lichte paniek ,2 rangers hebben geprobeerd in te breken maar dat ging niet ,dus naar sjakeline om daar dan in te breken voor de reservesleutels maar…… die was niet op slot. Dom geluk!. Zaterdag was het slangendag in het park rattelslangen. gilamonster, goopherslanegen schilpadden etc. ik was eerst bang. maar de nieuwsgierigheid won. Kea deze waren niet giftig hoor en ze zijn niet echt koud of slijmerig. Er waren weer 5 vrijwilligers bij. Joop heeft het vasthouden aan mij overgelaten . Om 5 uur zijn we met zijn 4-en gaan eten, zoveel sla en pasta als je maar kunt (aal you can eat) voor $10,00 persoon en omdat we senioren zijn krijgen we nog 10% korting. Zondag vroeg op pad alles verliep goed .ca 300 miles naar Borrego springs (Borrego spaans voor longhornschapen) Als je de grens met california over bent zie overal zandduinen je ziet dat er met kleine quads over heen geredenwordt. Het was een bizar gezicht . We staan nu op een camping met golfbaan ,vandaag en morgen doen we niets en dan gaan we richting Pacific Ocean, we hebben besloten om niet naar san diego te gaan. Lieve mensen bedankt voor de mailtjes en commentaar. Heerlijk vandaag heb ik met Jop en Charlotte geskypt voor het eerst en dat was geweldig. Laat weten als je dat ook hebt dan bel ik ons skypenummer is joopenlisa ,houdt er wel rekening mee dat er 9 uur vroeger is. Ik heb geen idee hoeveel het met Australië is.
Laat mij dat even weten broer Kees. dzjl

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi joop en lisa

bedankt voor de kaart! Hier gaat alles zijn gangetje nog steeds zo'n bende als toen.

wij hopen dat jullie een leuke tijd meemaken en dat jullie een hoop te zien hebben. ziet er erg leuk uit aan de foto's te zien.

Groetjes van, Cynthia, Betty, Lydia, Joke, Julia en Liesbeth (swellengrebel)

Unknown zei

Hallo Joop en Lisa,

Heeeee wat eng van die slangen... maar toch wel leuk dat je dit soort dingen daar meemaakt. Goh een stuk warmer bij jullie maar hier is het weer ook niet slecht voor de tijd van het jaar, zo'n 12 graden met wat zon. We hoesten allebei nog. Jullie geen last van?
Niet jammer om San Diego over te slaan?
Volgende week gaan we naar Kolderveen. De tentoonstelling van Monique bekijken.
Veel plezier Joop en Lisa,
Veel groeten van Adri, Bram, Roman, Henriette, Etienne en Alain.

Anoniem zei

Gisteren thuisgekomen uit Valencia en meteen het weblog bijgelezen, leuk hoor.Gisteren bij 2 voor 12 was er een vraag over slangen en dankzij jullie wist ik het antwoord meteen: een ratelslang.
Hebben jullie mijn sms ontvangen?
Ik mail in het weekend uitgebreider hoor, maar moet nu als een speer naar Haarlem.
Liefs
J

Anoniem zei

Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben. Bedankt voor alle leuke informatie en de kaart. Vandaag nog met Jan-Kees gewandeld.

esther zei

thx voor t gila monster, ik mail binnenkort wel uitgebreider als ik alles gelezen heb, hier alles prima,veel liefs
esther

Anoniem zei

Lieve Lies en Joop,
Eindelijk even tijd om jullie verslagen bij te lezen. Volgens ij genieten jullie met volle teugen, ik ben blij voor jullie! Wat is het warm bij jullie, het was hier vandaag voor het eerst echt lente. Met een walkie-talkie door de winkel... zouden de Julia en Emmeline geweldig vinden! Wat stoer dat jullie je je een mariniers coupe hebben laten aanmeten! Veel liefs van ons alle vier, Alette