dinsdag 8 april 2008

woensdag 8-03-08 Alweer een mooie dag. Ik zit weer in de bieb en we hebben net besloten dat we zondag hier weg gaan richting california. waar het weer nu een beetje begint op te knappen.Je raakt wel verwend met alles hier. Zondag hebben joop en ik een wandeling gemaakt .Ja, ik ook in het state park en het was geweldig. Veel bloemen en cactussen( ik heb besloten dat ik ze zo maar blijf noemen want er komt bij de spellingscontrole geen rood streepje onder dus zal het wel goed zijn.) Het was weer erg leuk vooral omdat de vlinders nu erg actief zijn allerlei kleuren en ook grote we hebben iets zwarts gezien ca 5 cm groot maar het kan ook een mot geweest zijn overal in het zand zagen wij glas tenminste dat dachten wij eerst het was mica dat met de regen naar beneden komt en dan in de wadi blijft liggen. Op de terug weg toen we net in de auto waren zagen wij op de weg een grote ratelslang liggen die ik natuurlijk gefotografeerd heb voor de foto ben ik uit de auto gegaan maar er werd geroepen dat ik de auto in moest dus de 2de foto was vanuit de auto. Gisteren zijn we naar het vliegtuigen museum geweest een enorm terrein met een replica van de wright brothers eigen gemaakt vliegtuigje tot aan de gup dat is een enorm vliegtuig van de NASA. Erg interessant het staatsvliegtuig van Kennedy en Johonson is ook on display maar het zag er erg basic uit en niet luxueus. Nauwe stoelen wel was er een telex en een telefoon aan boord ook bommenwerpers uit de 2de wereldoorlog waar het voedsel mee gedropt was in Holland volgens de piloot die er meegevlogen had. Hij vertelde dat er een koe was geraakt en een paar pakken waren op de daken terecht gekomen.
Wat mij opvalt is dat alles hier op vrijwilligers draait die musea de state parks en ook het vliegtuigen musuem, er waren zelfs nog mensen die zelf in de Pacific hadden gevlogen in 1944.
Sjakeline onze fifth Wheel bevalt steeds beter en we maken meer ruimte door een andere manier van stapelen en opruimen. De spechten maken veel lawaai en wij genieten er van we gaan morgen naar een oude kerk uit de 17 eeuw ten zuiden van Tucson. Dat is voor hier oud natuurlijk, maar ja de indianen wonen hier al eeuwen en de Mexicanen natuurlijk ook. Dit was het bedankt voor alle mailtjes ik zal allemaal beantwoorden tzt.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Joop en Lisa,
Wat sturen jullie een leuke berichten! Juut heb ik gebeld en ingesproken op de band. In Bilthoven gaat het erg goed, er ligt nog steeds sneeuw dus de caravan kan nog even niet gebruikt worden. Wij vertrekken als de sneeuw gesmolten is naar..... FRANKRIJK!
Gaat het goed met je gezondheid Lisa?
Groeten,
Aaaaaadri, Bram, Henriette, Roman, Etienne en Alain

Anoniem zei

Ja, ik kan de weblog openen hoor en ik heb het bericht van Adri op mijn voicemail gevonden, dank je wel Adri! De sneeuw is gesmolten dus gaan jullie vast gauw op weg.
De rest voor Lisa en Joop volgt per email,
liefs
Juut