donderdag 21 augustus 2008


Hier zijn we dan weer! We zijn nu in de parken van Jasper en Banff en er is een slechte Internetverbinding,vaak een satelliet verbinding en dan vragen om geen foto’s te uploaden dat soort dingen en dus doen we dat ook niet . Iedereen hartelijk bedankt voor alle lieve goede gezellige wensen die ik heb gekregen voor mijn verjaardag. Ik zal zeker in de volgende persoonlijk bedanken. Ook vond ik leuk om te merken dat sommige van jullie met smart op een nieuwe blog zaten te wachten. Daar gaan we dan weer.
Bij het genot van een nieuwe cd van olivier jones die ik van Joop voor mijn verjaardag heb gekregen ga ik terug naar Dawson creek waar we naar de rodeo zijn geweest en dat was reuze leuk ik zou maar een uurtje blijven, maar ik vond het zo leuk dat ook ik de hele dag ben gebleven. Joop zat naast een aardige meneer die heel veel uitlegde, over het wel en wee van een rodeo. Er waren vel lokale mensen die echt genieten van zo’n spektakel en het was leuk prachtige paarden enge stieren en je vraagt je af of die mensen van rubber zijn., want ze worden van voren naar achter en van links naar rechts geslingerd.
Het was heerlijk weer en dat helpt ook. Jonge kinderen tussen de 8-10 jaar met kleine pony’s die bereden moesten worden dus het beestje vasthouden en dan moest er 1van het team er op klimmen en 8 tellen blijven zitten, dat is moeilijker dan je denkt. Van Dawson Creek zijn we naar Grande Cache gereden en daar hebben we 1 nacht geslapen. Toen door naar Hinton vlakbij het Jasper Nat. Park en mooie schone camping wel internet maar satelliet .Prachtige tochten gemaakt 1 naar een natuurlijke thermen en we zijn nog naar de bron gelopen maar dat stonk heel erg naar rotte eieren. We zien op het ogenblik weinig vogels ze zijn alweer aan het wegtrekken wel veel raven en zwaluwen . Oude mijnstadjes in de bergen .(er wordt hier veel olie gas en steenkolen gewonnen. Na 3 nachten naar Jasper Nat. Park wat geweldig ik heb vaak in reisblaadje zitten kijken en dan zie van die groenblauwe meren dat je denk ja dat zal wel! Maar dat is echt zo! Plus we prachtige mooi weer met de gondola naar boven en dan kijk je helemaal rond. Bergen met sneeuw,of alleen rotsen. Nu begrijp ik waarom het de rocky ’s heet ze hebben hele rare vormen en zijn erg kaal dus alleen maar rotsen. Ook de gletsjers zijn geweldig sommige zijn 300 meter diep we hebben er over gelopen en we komen superlatieven te kort om het allemaal te beschrijven.

O,ja we hebben 2 keer een berin met 2 cubs gezien ,het is nu bessen tijd en ze moeten er op minst 10.000 eten per dag, ik hoor al mensen denken tellen ze die dan het zal om het gewicht gaan dat ze nu bij elkaar moeten eten voor de winterslaap want het koude weer komt er aan. Eindelijk hebben wij ook mountain goats gezien wit met veel vacht een kleine hoorntjes m/v allebei.

Wij zijn nu in Lake Louise waar we gisteren geluncht hebben Heerlijk ! Nogmaals dank voor alle mailen. Tot mails joopenlisa

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Lisa en Joop,
Ook van ons een van harte gefeliciteerd met je verjaardag,we hebben weer genoten van je blog ,het verhalen schrijven gaat je heel goed af.En de foto's die komen wel weer daar zijn we niet bang voor.
Groetjes Sil en yvon

Anoniem zei

Hoi, Joop en Liesje,
Oh, Lisa we zijn je verjaardag vergeten, niet echt vergeten, maar toch te laat! Sorry, maar alsnog wensen wij jou nog vele, vele jaren op de manier die jullie nu beleven! Verder wilde ik zeggen dat wij nog steeds zeer genieten van je verhaaltjes en van de foto's dus blijf vooral zo doorgaan!

Lieve groeten Margot en Bert