donderdag 25 maart 2010




Er is veel gebeurd de laatste bijna 2 weken dus sla ik een stukje over. Zaterdag reden we naar Eva (nicht) in New Waverly Texas opgewekt en monter. Toen we na een leuke tocht door Texaans landschap bij Eva aankwamen en Joop Sjakeline parkeerde kwam er een grote blauwe wolk uit de uitlaat en sloeg de motor af. Sjakie wilde niet meer starten.
Eva woont mooi heeft 4 paarden, 4 honden, 7 katten en 2 vogels.
Ze werkt in Huntsville ca 20 minuten rijden, ze woont hier er al 13 jaar. Toen zij daar ging wonen was het alleen maar bos en wat weiland, nu zijn er woningen bij gekomen maar ze heeft voor Nederlandse begrippen veel grond, 20 acres ik weet niet hoeveel dat in meters is, maar best veel. De huizen aan de overkant bij haar hebben grote hangars en daar staan kleine vliegtuigjes te wachten om gevlogen te worden sommige gaan er mee naar hun werk. We hebben een soort
ANWB (Good Sam) verzekering deze hebben wij gebeld en de truck is hier maandag keurig opgehaald en naar Huntsville gesleept. Wat was er aan de hand dat wisten we dus ’s middags. Er was diesel in onze benzine tank gekomen, rara hoe kan dat daar had ik geen zin om over te denken het is gebeurd het is schoongemaakt en hij rijdt nu weer als een zonnetje.

Huntsville is een vreemd stadje er zijn 6 gevangenissen met 34.000 gevangen waarvan er 400 op de doodstraf zitten te wachten. Er zijn ter dood veroordeelden die hier soms meer dan 20 jaar wachten totdat de straf uitgevoerd wordt. Dat gebeurd dus ook hier. Aan de andere kant van de gevangenis staat een gebouw dat bijna uit elkaar valt maar niet afgebroken mag worden om dat er vleermuizen wonen! Er is ook een grote Staats Universiteit waar Eva werkt . Er is dus werk genoeg hier.
Hier heeft Sam Houston gewoond (Generaal van Texas en hij heeft Generaal Santa Anna verslagen), de stad Houston is naar hem vernoemd.
Eva heeft geen computer, ze werkt er al de hele dag mee en thuis is ze zoals ze zelf zegt boerin. De honden en poezen zijn allemaal vondelingen die ze in het bos vindt of langs de weg. De paarden heeft ze gekocht, Paso Fino’s, deze zijn ook niet zo groot.Een er van heb ik mogen borstelen en heb zelfs vlechtjes in haar manen gemaakt. Ik ben (was) bang voor paarden want ze zijn zo groot, deze zijn lief en mak.
We staan nu weer in een State Park in Austin, de hoofdstad van Texas en hebben geen wifi. Straks in de stad even de blog er op zetten. Ik hoop dat jullie het niet te lang verhaal vonden joopenlisa

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, nu ben ik de eerste die de nieuwe blog gelezen heeft. Wat een leuk paardjes zijn dat van Eva. Heb je ook foto's van haar gemaakt? Ik zal haar toch wel herkennen denk ik, zag een aantal jaren geleden foto's die Reint en Lourens hadden gemaakt, nix veranderd.
Wat een gedoe met de truck! Fijn dat hij zo snel gemaakt is.
xxxxx J

Yvon zei

Ha Lisa en Joop,ik ben blij dat alles weer opgelost is,dat was weer een heel gedoe. We hopen dat jullie de reis weer kunnen voortzetten,want hier zit je niet op te wachten.Ben ook blij dat je weer af en toe internet hebt. Sil en Senna zijn goed aangekomen in Nederland.Ze hebben een rustige vlucht gehad.Overal zie je nu de voorjaarsbloemen verschijnen.Prachtig dus.
Liefs Yvon xxx

Anoniem zei

Hallo, Leuk jullie weer te lezen!Ben blij voor jullie, dat Sjakkelien weer vlug is "genezen". Het was dus gezellig bij Eveli en de paardjes lief. Je staat er ontspannen bij op de foto. Heb je er ook op gezeten? Of is dat een beetje te veel gevraagd? Wel een mooie gelegenheid om het te proberen..... Kees en Bernice komen hier met Juut lunchen, nadat ze de Hermitage bekeken hebben.Er is een fantastische nieuwe tentoonstelling "Matisse tot Malevich", gelukkig tot 17 Sept., dus dat kunnen jullie ook nog zien. Verheug je daar maar op!!! Het is weer tijd voor de Mattheus Passion. Daar ga ik as. Zaterdag heen. Verheug me, al is dat een rare uitspraak over zoiets. Dag, tot de volgende keer.Kea.