maandag 5 april 2010


Paaszondag: Goose Island State Park hier hebben wij 4 dagen gestaan. ‘s Morgens druilerig ’s middags heerlijk zonnig weer. Joop heeft een bruin hoofd en dat staat hem goed. Er wordt hier veel gevist en we hebben dolfijnen gezien.
Hier hebben 5 kraanvogels gezien die uit Canada zijn gekomen met zo”n ultra lite vliegtuigje( zie verslag florida)
Goose bay heeft een 1000 jaar oude “live oak” tree en daar staat dit verhaaltje bij.

Welkom bij mij huis. En ik ben erg oud. Ik heb de lentes meer dan 1000 x voorbij zien komen. Ik kan mij honderden orkanen herinneren. Ik vergeet ze liever maar ik hield stand.Er was een hele grote brand en ik ben bang voor brand maar ik redde het. Om mij heen staat mijn familie kinderen kleinkinderen enz
Wij zijn een duinbosachtig leefgemeenschap We geven schaduw en eikels aan vele dieren eekhoorns, gaaien, wasbeertjes,
patrijzen, wilde varkens en aan iedereen van ons dorp.
Het grootste gedeelte van mijn leven behoorde aan mijzelf, nu ben ik van jullie
Br, humf Takkenbrekers en wortels kapot makers zijn de meeste van jullie., jammer vind ik dat.
Een paar jaar geleden kwam er iemand en die heeft mijn gaten opgevuld, heeft
mijn dode takken zijn nu weggehaald, de dode insecten en U gaf mij medicijnen tegen de schimmel . Was dat een van jullie? In ieder geval ik voel mij nu een stuk beter dank je wel
Ik ben moe. Je kan weg gaan als je er klaar voor bent. Alsjeblieft laat mijn huis achter zoals je het gevonden hebt. Ik moet nu andere dingen doen. De seizoenen veranderen weer en ik moet me er voor klaar maken.
Vanmorgen zijn we vroeg op weg gegaan naar Mission 350 km ten westen van Goose Bay
Net voorbij Corpus Christi zie ik in de zijspiegel dat er iets aan de Fifth Wheel hangt eerst dacht ik een plastic zak. Joop stopte er was een stuk van de zijkant gescheurd , de wind was er onder gekomen en had het los getrokken. De eerste gedachten zijn we gaan nu naar huis want we kunnen sjakeline bij de vuilnis zetten. Na even van de schrik bekomen te zijn hebben we na gedacht. En een muzikant heeft altijd “roadie tape” bij zich, van dat zilverkleurig stevig plakband.
We hebben alles aan elkaar geplakt en geduwd maar moesten toch nog een paar x stoppen , we zijn uiteindelijk op de plaats van bestemming aangekomen.
Joop wilde achteruit draaien en ineens blokkeerde alles van de truck, ook dan ben je erg in paniek. We stonden wel al op de camping maar op de weg, de mensen konden er niet langs. Gelukkig zagen wij al gauw dat de noodrem ( de 5th wheel heeft een noodrem voor als het gaat scharen die stop je er in als weg gaat en dat haal je er weer uit als je geparkeerd staat) eruit lag dus was alles gestopt. Er kwamen uit allerlei hoeken vriendelijke mensen met advies.
We hebben een mooie plek en we blijven hier een paar dagen. Ook moeten wij iemand vinden die de Fifth Wheel kan repareren.
Ik ga nu stoppen tot de volgende week lieve groeten joopenlisa

4 opmerkingen:

von zei

hallo Lisa en Joop,sorry dat ik zo moest lachen,maar zelfs nu zie ik het helemaal voor me..... Ik geloof wel dat het even schrikken was,maar niet naar huis gaan hoor! daar is er regen en koud en wil je ook niet zijn.Zo snel ben jij ook niet uit het veld te slaan.En de duck-tape werkt ook tot er een oplossing is gevonden.Het moet alleen niet gaan regenen......
Kun je dit opgeven aan je externe verzekering ?? uiteindelijk heb je die ook daarvoor.
Heel veel sterkte en liefs Yvon

Anoniem zei

He, ik had net een lange reactie geschreven en die is niet geplaatst..Ik begrijp nu nog beter wat een schrik dat was met Sjakeliene. Zou er iets los gezeten hebben, een schroef of zo, anders kan de wind er toch niet onder komen? Nee, niet naar huis komen! Dan zit ik straks op mijn eentje in Tucson en wat moet ik dan? Hoop dat de verzekeringhelpt om haar mooi te laten repareren!
Liefs en dz, je zus.

Anoniem zei

Spannende avonturen allemaal! Maar tegenover de minder leuke dingen staat veel moois. Hier is het nu (even) mooi weer. De Paasdagen waren om te huilen, zo koud en veel regen, arme toeristen hier...Verder gebeurt er weinig, demissionair kabinet en de heilige Job begint alweer een beetje af te kalfen.Blijf vooral lekker genieten, dikke kussen, leny & Dick

Anoniem zei

Hopelijk is de pech met de auto opgelost. Kom maar niet terug want het is hier koud. Wij zoeken het ook iets zuiderlijker op en hopen met wim zijn verjaardag aan de oesters bij onze, bij jullie wel bekende plek, te zitten. Voor beiden een zoen van Lennaerd en Wim.